söndag 6 november 2011

Entry 111:Beroendepersonlighet 101

Kamrater,
Det har vart en lugn helg för min del. Ett par kopparbergs päroncider i fredags.
Stannade dock inne hela dagen. Så det vart inget firande för min del.

Jag är en såkallad beroendepersonlighet, jag missbrukar allt jag åtar mig vare sig det är mat, sex, droger, sprit eller beteenden.
Hittar jag en maträtt jag torskar på så äter jag den vid varje tillfälle jag kan, det blir som en form av besatthet.

Samma sak har i perioder hänt med alkoholen, i perioder har jag krökat friskt i ett par månader för att sedan lägga ner helt i något år.
Det har oftast varvats med tunga drogmissbruk.

Så är man alkoholist på förhand för att man är beroendepersonlighet?
För jag vet ju att jag lätt kan hamna i den där karusellen igen om jag börjar dricka och fattar onormalt stort tycke för det.

Jag vet inte.
Det här är andra gången på 1½ år som jag dricker alkohol (bortsätt från den minimala mängd som finns i mitt Metadon)
och jag har inte fattat tycke för det alls på samma sätt som tidigare.
Metadonet fungerar även mot droger som alkohol, iaf för mig, även Subutex och Suboxone har den funktionen att det tar bort suget att dricka.

Att dricka ett par kalla har absolut sin charm men inte alls samma besatthet som tidigare,
vilket givetvis är en bra sak.

Så länge det kan fungera på det sättet, att suget inte väcks så tycker jag att det är rätt lugnt.

Ha en bra vecka.
//MM


2 kommentarer:

  1. Ett hett tips, Metadonmannen.

    Släng in en grapefrukt om dagen ihop med ditt metadon. Grapefrukten potentierar metadonet (gör effekten markant starkare, med andra ord hjälper till att motverka den fysiska resistansens rent praktiska effekt) vilket gör så att du kan ta samma dos och få bättre effekt, eller sänka din dos och få samma effekt.

    Grapefrukt är dessutom stört nyttigt! En grape kostar en 6 kronor ungefär. Drogerna blir starkare och du blir friskare på en och samma gång. Du är fan löjligt apatisk om du inte gör det, Metadonmannen. Panta ett par burkar på VÄG till affären så får du råd med grapefrukten. Kom igen nu, shape up and kick ass!

    SvaraRadera
  2. Hej! Har nyss hittat din blogg via flashback. Min kille går på metadon så det kommer nog vara intressant att följa någon annans erfarenheter. Missbrukar själv alkohol endel(är precis som dig, beroendepersonlighet när det gäller allt från mat till sex, prylar och droger) såatteh.. Är väldigt glad att jag aldrig testat opiater, jag hade verkligen aldrig klarat det.

    Menmen, ville bara göra en kommentar. Ta hand om dig. Tänker följa din blogg iaf+ läsa dina tidigare inlägg!

    SvaraRadera