torsdag 10 november 2011

Entry 112: Sjuk

En sak har slagit mig,
Är narkomaner mer sällan sjuka än "normalt" folk, jag menar jag har folk omkring mig som då och då drabbas av förkylningar och andra lättare sjukdomar men likförbannat så undgår jag det om och om igen.

Nu var jag dock sjuk och inlagd på sjukhus under en tid men det var mitt eget fel, jag drog på mig det själv genom mina val.

Men det är något som jag har studerat hos andra individer också. Kanske det bara är slumpen. Vem vet. Bara en tanke.

//MM

4 kommentarer:

  1. Jag har upplevt samma som du beskriver faktiskt. Alla icke-beroende är sjuka flera gånger om året medans jag och dom andra beroende sällan är sjuka. Jag minns att de gick över 3 år innan jag blev sjuk ute i missbruket. Visst, alla droger kanske döljer de flesta sjukdomar så man inte känner av dem men ändå...

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi är två socionomstudenter som gör en intervjustudie om metadonpatienters upplevelse av behandlingen och dess psykosociala insatser.
    Vi stötte på din blogg och är intresserade av att intervjua dig om det är geografiskt möjligt.

    Hör gärna av dig till oss om du vill veta mer!
    vanja.fjellman@hotmail.com

    Vänliga hälsningar
    /Vanja och Maria

    SvaraRadera
  3. Haka på studien, Metadonmannen! Hjälp vetenskapen for great justice.

    Berätta din historia och hjälp till att ställa saker och ting till rätta.

    SvaraRadera
  4. Tro fan att narkomaner är friskare än vanligt folk. När vanligt folk blir lite förkylda så går de genast till sängs och käkar magnecyl och dricker honungsvatten spetsad med svart vinbärssaft för att bli friska!

    Narkomanerna smiter inte från jobbet för på grund av en förkylnings skull. Narkomanen går alltid till jobbet oavsett om har 40 graders feber eller har blodförgiftning. Den enda gången jag hört talas om att en narkoman smitit från jobbet var när någon hade skjutit narkomanen i vadbenet med en Glock.

    SvaraRadera