fredag 25 november 2011

Entry 114: Snö

Ja vart är snön.

Måste börja se över mina matvanor tror jag. 100+ kg på 177 ligger jag på nu och svajar.
Det jag är mest nojig för är diabetes, den jävla diabetesen!
Så jävla tråkigt att klara sig från hepatiten men istället åka på diabetes.

Jag lät dom också göra HIV test på mig och jag var negativ som tur är. Vi är rätt skonade här i sverige men det kommer mer och mer.

Jag har inget mot dom här extrakilona men diabetes är inget jag är sugen på,
så det finns bara ett val och det är att se över intaget.

Jag har ersatt mycket av drogerna med mat och läsk. Godis äter jag extremt sällan. Jag har aldrig riktigt fallit för godis som jag vet att många gör.
Sedan är mycket av kilona vatten, man lägger på sig mycket vatten när man går på metadon.

Men att sluta äta skit och dricka läsk är ett nyårslöfte jag kommer sätta. Jag har aldrig brytt mig mycket nog för att sätta löften men iår blir det nog ändring på det.

http://www.youtube.com/watch?v=Pv0hlbWpa1w&


4 kommentarer:

  1. Vet att det kanske verkar sjukt jävla avlägset för dig, respekterar och förstår det, men har du prövat att försöka röra lite (extra) på dig? Försök få lite träning. Du behöver inte beasta på gym med träningskort för 2 lax och få träningsverk som gör dig stel som en jävla planka (om du inte äter ordentligt så sliter du dessutom bara på dig om du gör det). Gå lite i trappor för träningens skull. Cykla om du har en cykel (här i Sverige är det bara att "låna" en utbränd gammal cykel annars).

    Men fan, recept på motion är underskattat. Och det kommer hjälpa dig att hålla den där förjävliga diabetesen borta. Blicka ut i naturen, andas luften som är så frisk att det känns som du tagit en Fisherman's Friend, hör fåglarna, glöm socialpolitik och narkotikalagstifning och allt vad det heter och avnjut skapelsen i sin helhet, om bara för en liten stund.

    Kom igen metadonmannen, du klarar det. Jag vet att du klarar det. Gör valet bara. Visa pondus och ge de saker i livet som vill bryta ned dig en dansk skalle.

    Lycka till med ditt liv! Ta ingen skit och kom ihåg att efter regn kommer solsken.

    SvaraRadera
  2. Fin kommentar... Tuff kärlek är det va de handlar om. Går inte att dallta runt med folk utan man måste vara mitt i prick med sin "kritik" och inte spara på krutet. För det hjälper inte människan i fråga. Tack för kommentaren, den gav mig styrka!

    SvaraRadera
  3. Hur kan man komma i kontakt med dig?
    Har du nån mailadress där jag kan nå dig på?
    Då jag skulle vilja fråga lite ang. substitutionsbehandling med metadon.
    Mvh

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarerna!
    Absolut du har så rätt, träning och kondition är något som alla borde göra mera utav för det ger verkligen en harmoni. Det håller en ballanserad både fysiskt som psykiskt.

    Det är något mina läkare också pratar sig varma om iom min sjukdomshistoria.

    Jag kan nås på hollowbin@gmail.com jag försöker att kolla av mailen så ofta jag kan.

    //MM

    SvaraRadera