torsdag 31 oktober 2013

Entry 121: Frånvaro & Situationen

Den 31 Oktober, en Torsdag, cirka 0200..

Och året är 2013. Det har gått ett bra tag sedan jag skrev någonting i den här journalen. Jag har varken skrivit eller fotograferat över lag.

Jag ser den här bloggen som min journal där jag för mina anteckningar på saker jag vill dokumentera för att senare kunna läsa och dylikt. Att jag sedan fått besök av andra personer som läst mina rader och även givit sin åsikt, kritik - positiv som negativ och även privata meddelanden är för mig en ödmjuk erfarenhet och vill ge ett tack för det. Det föder inspiration.

Den här sidan är som sagt en personlig journal först och främst. Den kommer aldrig bli en "popularitetsblogg" där fokus mer ligger på entertainment eller underhållning med mål att få så många följare som möjligt och hela den biten. Det är inget jag är intresserad av och jag kommer aldrig skylja mina åsikter efter massan. Med det sagt så är jag tacksam för all form av feedback!

Varför jag abrupt försvann och lämnade det här i över ett år..
Jag har flutit runt i ett stort, mörkt, rum. Ibland krockat med väggarna och studsat vidare.

Ibland i livet blir man så bekväm i vissa situationer så att man tappar helt sitt driv eller mål, man vet att man inte riktigt är på samma spår som man satt ut att vara men man blir så bekväm att
det liksom skjuts i bakgrunden och man förtsätter på det som är bekvämt och för en själv enkelt.

Det är en vanlig företelse som många inte ens är medvetna om att dom är i och kan vara rätt så svår att komma ur om man inte verkligen börjar om från början och intalar sig själv vad man vill, varför man vill och hur man vill.
Ända sedan jag började mitt metadonprogram för nästan 3år sedan så har jag varit fokuserad på att undvika återfall i min akilleshäl heroinet. Den fokuseringen har jag i efterhand kunnat se skapat en form av tunnelseende hos mig. Jag har fokuserat så hårt på vissa saker så att andra saker har fallit i glömskan. Det har skett väldigt sakta så jag har inte lagt större notis på det.

Det är bland annat nära relationer som hamnat vid sidan av, till vissa personer.
Jag har legat på defensiven, att alltid vara beredd på och se ett steg innan om jag riskerat att återfalla i mina gamla mönster när jag egentligen borde ligga på offensiven och styra upp saker i mitt liv som fått mig till den här punkten. Och det är det jag kommer lägga min energi på nu.

- Jag argumenterar med mig själv om jag ska skapa en ny blogg eller journal eller om jag bara börjar på nytt kapitell i denna jag redan har och innehåller små inblick i min bakgrund för jag har börjat på ett såpass nytt och stort kapitell att en ny sida skulle vara ett logiskt val men jag tycker som sagt även om att min bakgrund finns här.
Kommer jag öppna portarna till en ny sida så kommer det telegraferas här innom en snar framtid!
Men nu kommer jag updatera här.

//MM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar